Erfarenhet

Mitt fokus är på verksamheten, processer, data och IT-förmågor i den ordningen, det är så vi får till värde!

22


Verksamheten i fokus

Vill man förändras måste man fokusera på VARFÖR, förändringen måste vara förstålig och leda till något bättre. Resan dit kan vara ojämn och utmannande men man måste drivas av målet.

25

25 års erfarenhet


Jag har arbetat med IT och offentlig verksamhet i 25 år. Jag har sett samma utmaningar upprepa sig. Man fokuserar på enskilda system, vertyg och aktiviteter, inte helheten, fokus ska vara målet och detta gör att man inte når hela vägen fram!

Insikt att nå fram


Om man lämnar verktygen för en stund och funderar på vad man vill uppnå och varför kan man sen fokusera på vilka verktyg man behöver för att nå målen.  Man köper inte en grym skruvdragare för att sen upptäcka att det behövs en hammare. Då spelar det ingen roll att skruvdragaren är helautomatisk och senaste modellen. 


Jag har arbetat med ”IT” sen 1996. Mitt första arbete var som utbildare och vidare tidigt till Servicedeskmedarbetare. Nu när jag tänker tillbaka så var detta nog den ”roligaste” perioden då fokus var att utbilda och hjälpa andra med tekniken. Därefter har jag utbildat mig och arbetat i flera olika roller.


Jag har drivit stora förändringsprojekt, ansvarat för komplexa Infrastrukturer, ansvarat för strategi och utveckling samt IT-chef. Allt med fokus på att teknik ska vara så enkel som möjligt att använda.


Jag har en bred teknisk kompetens men alltid med användaren och verksamheten i fokus.


Jag utmaningar. Mitt motto är ” när det inte blir som man tänk sig blir det oftast bra”


Diskuterar gärna framtid och möjligheter inom framförallt offentlig förvaltning.


Nyckelorden för mig för att lyckas är

*verksamhet

*processer

*data


Fokuserar man på dessa bitar kommer man långt.